Budowa
1.
Stępkę pod Titanica położono 31 marca 1909.
2.
Montaż kadłuba zakończył się w kwietniu 1910.
3. W
dokumentacji stoczni statek otrzymał numer 401.
4.
Nad konstrukcją i poszyciem kadłuba pracowało naraz ponad trzy
tysiące
robotników.
5. Korpus Titanica oraz płyty poszycia
wykonano ze stali miękkiej.
Niektóre z nich miały rozmiar 1,8 × 10,4 metra. Ich grubość
wahała się w granicach 19–22 milimetrów.
6. Poszczególne elementy konstrukcji kadłuba
łączone były nitami.
Thomas Andrews (projektant Titanica) powiedział:
'Potrzeba trzech milionów nitów i wiele potu, żeby zbudować taki
piękny statek'.
Pod
koniec 1910 roku ukończono poszycie kadłuba, a termin wodowania
ustalono na 31 maja 1911. Po zwodowaniu holownicy wciągnęli częściowo ukończony statek do suchego doku. Tam trzeba było
zainstalować maszyny, dokończyć nadbudówkę, wyposażenie wnętrz
i zamontować kominy. Termin ukończenia budowy nie został
dotrzymany ze względu nanaprawy innych jednostek White Star Line.
Wszystkie ulepszenia, jakie wprowadzono na bliźniaczych statkach
Titanica, natychmiast wprowadzano do nowo powstającej jednostki.
Dziewiczy rejs statku zaplanowano więc na luty 1912. Termin ten takż
nie został dotrzymany ze względu na kolejne awarie siostrzanego
statku (Olympic). Ostateczne poprawki na Titanicu ukończono na niecałe dwa
tygodnie przed jego dziewiczym rejsem, mającym się rozpocząć 10
kwietnia 1912.
Dla Titanica specjalnie budowano nowy dok |
Jedna
z tych poprawek w widoczny sposób zmieniła zewnętrzny wygląd
statku. Budowniczowie przy wykańczaniu nowego statku zdecydowali się
na pokrycie części pokładu stalową przesłoną.
Przy
wodowaniu część robotników miała za zadanie:
-pilnować,
czy pochylnia, po której ślizga się statek, nie jest
zanieczyszczona
-część
odpowiadała za usunięcie belek, które początkowo zapobiegały
zsuwaniu się statku.
Jedna
z wybitych belek zmiażdżyła nogę jednemu z robotników stoczni,
który mimo szybkiej pomocy wkrótce potem zmarł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz