wtorek, 17 lipca 2012

Budowa



Budowa

1. Stępkę pod Titanica położono 31 marca 1909.
2. Montaż kadłuba zakończył się w kwietniu 1910.
3. W dokumentacji stoczni statek otrzymał numer 401.
4. Nad konstrukcją i poszyciem kadłuba pracowało naraz ponad trzy tysiące robotników.
5. Korpus Titanica oraz płyty poszycia wykonano ze stali miękkiej. Niektóre z nich miały rozmiar 1,8 × 10,4 metra. Ich grubość wahała się w granicach 19–22 milimetrów.
6. Poszczególne elementy konstrukcji kadłuba łączone były nitami.

Thomas Andrews (projektant Titanica) powiedział: 'Potrzeba trzech milionów nitów i wiele potu, żeby zbudować taki piękny statek'.

Pod koniec 1910 roku ukończono poszycie kadłuba, a termin wodowania ustalono na 31 maja 1911. Po zwodowaniu holownicy wciągnęli częściowo ukończony statek do suchego doku. Tam trzeba było zainstalować maszyny, dokończyć nadbudówkę, wyposażenie wnętrz i zamontować kominy. Termin ukończenia budowy nie został dotrzymany ze względu nanaprawy innych jednostek White Star Line. Wszystkie ulepszenia, jakie wprowadzono na bliźniaczych statkach Titanica, natychmiast wprowadzano do nowo powstającej jednostki. Dziewiczy rejs statku zaplanowano więc na luty 1912. Termin ten takż nie został dotrzymany ze względu na kolejne awarie siostrzanego statku (Olympic). Ostateczne poprawki na Titanicu ukończono na niecałe dwa tygodnie przed jego dziewiczym rejsem, mającym się rozpocząć 10 kwietnia 1912.
Dla Titanica specjalnie budowano nowy dok

Jedna z tych poprawek w widoczny sposób zmieniła zewnętrzny wygląd statku. Budowniczowie przy wykańczaniu nowego statku zdecydowali się na pokrycie części pokładu stalową przesłoną.

Przy wodowaniu część robotników miała za zadanie:
-pilnować, czy pochylnia, po której ślizga się statek, nie jest zanieczyszczona
-część odpowiadała za usunięcie belek, które początkowo zapobiegały zsuwaniu się statku.
Jedna z wybitych belek zmiażdżyła nogę jednemu z robotników stoczni, który mimo szybkiej pomocy wkrótce potem zmarł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz